مصاحبه با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سعدی بابت هفته دولت

 

۱- لطفا در مورد تاریخچه شرکت سرمایه گذاری سعدی توضیح دهید.

شرکت سرمایه گذاری سعدی یکی از زیرمجموعه های شرکت شاهد است و می توان آن را در زمره گروه شرکت های بنیاد شهید برشمرد. این شرکت در ابتدا کار خود را در سال 1373 با نام لاله فردوس شروع و سپس به شرکت سرمایه گذاری سعدی تغییر نام داد. موضوع اصلی فعالیت شرکت سرمایه گذاری در سهام شرکت ها اعم از بورسی و غیر بورسی می باشد که این مدت با حضور فعال در بازار سرمایه ایران نسبت به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار و کسب بازده اقدام نموده است.

۲- در حال حاضر چند نفر در شرکت سرمایه گذاری سعدی مشغول به کار هستند؟

در این شرکت در طول سال به طور میانگین 10 نفر پرسنل مشغول به کار می باشد که عموما از متخصصان در حوزه بازار سرمایه و مالی می باشند که از این بین بخش اعظم آن دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر می باشند. این مجموعه همواره کوشیده تا در عرصه سرمایه گذاری جزو برترینها در حوزه فعالیت خود باشد. کسب بازدهی 82 درصدی در مقایسه با بازدهی 42 درصدی شاخص کل بورس گواهی بر این موضوع است. بدیهی است چنین موفقیت هایی بدون بهره گیری از تلاش و کوشش همکارانم در شرکت محقق نمی شود.

۳- لطفا در مورد سرمایه شرکت و عملکرد شرکت هم توضیحاتی ارائه نمایید.

در ابتدا سرمایه شرکت 10 میلیارد ریال بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه نهایتا به 2.000 میلیارد ریال رسیده است. آخرین وضعیت عملکردی شرکت مربوط به سال 1401 می باشد که شرکت موفق به کسب 2.055 میلیارد ریال سود شده است.

۴- در صورت امکان از برنامه های آتی شرکت هم برای ما بفرمایید.

از برنامه های آتی این شرکت می توان به، ارائه مشاوره به منظور اصلاح ساختارهای مالی شرکت‌های مجموعه شاهد و فراهم آوردن مقدمات پذیرش سهام آنها در بورس و فرابورس، ارائه مشاوره به منظور تامین مالی شرکت‌های مجموعه شاهد در چارچوب بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین تامین مالی در راستای هم افزائی بیشتر با شرکت مادر و شرکتهای تابعه، آموزش مدیران ارشد از طریق برگزاری جلسات با حضور خبرگان و متخصصان هر مبحث، خرید نرم‌افزارهای لازم و ارتقاء سطح مکانیزاسیون و اتوماسیون فعالیت‌ها درشرکت  و افزایش سرمایه شرکت به 10.000 میلیارد ریال در چند مرحله و  اخذ پذیرش و عرضه عمومی سـهام شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *