بازدید دکتر سلیمی جهرمی و هیئت همراه در سفر به چمستان و بازدید از مجموعه بهدشت

بازدید دکتر سلیمی جهرمی و هیئت همراه در سفر به چمستان و بازدید از مجموعه بهدشت

به گزارش روابط عمومی شرکت شاهد، مجموعه بهدشت با گستره حدود 400 هکتار زمین، زیر نظر شرکت عمران و توسعه شرکت شاهد بوده که متأسفانه در سالیان اخیر حدود 80 هکتار از آن به صورت غیرقانونی و غیرمجاز، به تصرف برخی زمین خواران و افراد سودجو در آمده است.

در حال حاضر 320 هکتار از زمین های این مجموعه که دیوارکشی آن در سال های گذشته انجام شده همچنان در اختیار شرکت عمران و توسعه شاهد است که مجوزهای مختلف کشت و زرع به خصوص برنج، گندم و کلزا و نیز پرورش سه نوع ماهی، دام پروری، پرورش اسب، زراعت چوب، باغات و گلخانه و مواردی از این دست گرفته است.

همچنین تمدید 150 هکتار مجوز مجموعه گردشگری نیز در چمستان در حال انجام است.

  1. دیدار با دادستان استان مازندران

پیرو بروز برخی مسائل حقوقی و مشکلات مختلف در تصرف زمین های بهدشت شاهد و برای نخستین بار، جلسه مشترک میان سرپرست شرکت شاهد و دادستان استان مازندران که ایشان نیز فرزند شهید هستند، برگزار شد.

موضوع رفع تصرف غیرمجاز حدود 80 هکتار از اراضی بهدشت و نیز ابطال مجوز تغییر کاربری بخشی از اراضی مهمترین موارد مطرح شده در دیدار با محمد کریمی، دادستان استان مازندران بود که صبح نخستین روز هفته دولت در ساری انجام شد.

با وجود گلایه های دادستان از تعلل مجموعه شاهد در بهره برداری از مجوزها و ظرفیت های مجموعه چمستان در موعد مقرر، این نشست با تفاهم و تعامل ارزنده و طرح برخی راهکارهای اجرایی به پایان رسید.

همچنین محمودی رئیس حوزه مدیرعامل،کاوه مدیرعامل شرکت بهدشت چمستان و نیز محمدلو و غلامحسینی به نمایندگی از اداره حقوقی شرکت شاهد، دکتر سلیمی جهرمی را در این دیدار همراهی کردند.

  1. دیدار با مقامات و مسئولان محلی نور و چمستان

حجت الاسلام والمسلمین رحمت ا… حاجی زاده امام جمعه چمستان، احمد توکلی فرماندار نور و نیز میثم عبدی بخشدار چمستان از جمله مهمانان ویژه مجموعه بهدشت چمستان بودند که طی دیدار و جلسه با سرپرست شرکت شاهد، به تبادل نظر در باره مسائل این منطقه پرداختند.

تأکید بر ضرورت بهره مندی صاحبان اصلی و سهامداران مجموعه شاهد که خانواده شهدا هستند از منافع شرکت بهدشت و برخورد و مواجهه قاطع با تصرفات غیرقانونی در این مجموعه از جمله نکات مطرح توسط دکتر سلیمی- جهرمی در این دیدار بود.

  1. بازدید از سایت و اراضی گسترده بهدشت چمستان

بازدید از زمین های کشاوری و بخش های مختلف مجموعه بهدشت و نیز حضور میدانی در مناطق تصرف شده منطقه توسط مسئولان شرکت شاهد از جمله برنامه های این مأموریت فشرده کاری بود که منجر به اخذ تصمیمات و مصوبات ویژه در راستای بهسازی منطقه و نیل به سود آوری و اشتغال زایی به نفع فرزندان و همسران شهدا گردید.

مصوبات سفر :

  • در بررسی های انجـام شـده درخصـوص شـرکت، بـا وجود صدور آراء متعدد بر خلع ید از املاک غاصبانه و اجـرت المثل ایام تصرف، متأسفانه نسبت بـه پیگیـری موضوع، جهت خلع ید اقدامی صورت نپذیرفته بوده که در همین راستا راهکارهای لازم جهت انجام مقدمات اجرای احکام خلع ید و صدور نامه های اولیه مربوطه به شرکت ارائه و مقرر شد توسط شرکت مراتب به وکلای پرونده اعلام تا مقدمات اجرای احکام خلع ید صورت پذیرد.
  • در راستای تسهیل اجرای احکام خلع ید نامه ای خطاب به دادستان استان مازندران تنظیم و پیرو مذاکرات صورت گرفته با دادستان، مقرر شد دستور مقتضی مبنی بر طرح موضوع اجرای احکام خلع ید در شورای تأمین شهرستان مطرح گردد و از طریق مصوبات این شورا زمینه های لازم جهت اجرای آراء خلع ید میسر شود.
  • با بررسی اسناد و مدارک موجود در شرکت مشخص گردید که مهمترین عامل در ابطال مجوز مذکور عدم شروع به ساخت پروژه توسط شرکت عمران و توسعه و مصوبات شورای فرا قوه ای در راستای مبارزه با تغییر کاربری اراضی بوده است. در همیـن راستای دو نامه خطاب بـه دادستان کل استـان به عنوان عالی ترین مقام مسئول درخصوص حفاظت از اموال بیت المال و همچنین رئیس کل دادگستری استان تنظیم شد.
  • با توجه به اینکه بر حسب تغییرات اقلیمی و برداشت از معدن شن و ماسه موجود در اراضی شرکت، عملاً بخشی از اراضی تحت ید، غیرقابل استفاده مزروعی می باشند و عملاً امکان استفاده از آن ها نمی باشد مقرر گردید توسط شرکت بهدشت، تأمین دلیل انجام پذیرد تا پس از صحت ادعای مذکور و مستند سازی مربوطه، نسبت به طرح موضوع در شورای حفظ بیت المال استان و عنداللزوم صدور مجوز جهت تغییر کاربری بخش متنازع اقدام لازم صورت پذیرد.
  • همچنین درخصوص مبلغ پرداختی بالا به سازمان همیاری استان مازندران که در سال 1388 بابت تغییر کاربری مربوطه بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مقرر شد درصورت امکان، پیگیری حقوقی درخصوص فسخ، صورت پذیرد.
 

 


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *