نشست تخصصی مدیرعامل شرکت شاهد با استاندار اردبیل درباره پیشرفت پروژه نمین برگزار شد

نشست تخصصی مدیرعامل شرکت شاهد با استاندار اردبیل درباره پیشرفت پروژه نمین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت شاهد،  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به تولید داخل و همچنین سیاست های کلان دولت سیزدهم که افزایش تولید ناخالص ملی و صادرات غیر نفتی می باشد. جناب مهندس اکبری مدیر عامل محترم شرکت شاهد توسعه منطقه ویژه اقتصادی نمین واقع در اردبیل را با رویکرد  توسعه صنعت و صادرات را در دستور کار قرارداده است. فعالیت این منطقه  به لحاظ معافیت‌ها و مزیت‌های قانونی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی جذاب می باشد که منجر به شکوفایی  اقتصاد بومی و تولید ملی خواهد شد.

تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری‌های نوین، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه‌ای، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه‌ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی از اهداف و مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.

از سوی دیگر، توسعه اقتصادی استان اردبیل در نبود واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که بتواند زمینه مناسب برای رونق سرمایه‌گذاری و تجارت را در این استان فراهم کند تا از این مسیر، سرانه درآمدی مردم استان که بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزایش یافته و اردبیل با شتاب بیشتری در مسیر شکوفایی اقتصادی گام بردارد.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است و سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند و در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو کشور باید جایگاهی ممتاز داشته باشد.

به این ترتیب، ایده ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نمین برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۱، در رسانه‌ها و از سوی فعالان و کارشناسان اقتصادی استان مطرح و به تدریج به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم منطقه تبدیل شد.

با مذاکرات  صورت گرفته با مدیران ارشد منطقه اقتصادی نمین، پروانه بهره برداری و کد گمرکی منطقه اخذ گردیده و عملیات اجرایی  ایجاد زیر ساخت های لازم در حال انجام می باشد  و با پیگیری صورت گرفته اسناد مالکیت 400 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی نمین اخذ گردید.

در نشست تخصصی که روز دوشنبه 24 آبان ماه با حضوراستاندار اردبیل، مسئولین ذیربط و سرمایه گذار پروژه نمین به میزبانی مدیرعامل شرکت شاهد، مدیر عامل شرکت بازرگانی و رئیس هیئت مدیره اندوخته شاهد  در محل شرکت شاهد  برگزار گردید.استاندار اردبیل و مدیر عامل شرکت شاهد  جزئیات این پروژه  را  در جهت اهداف بهتر مورد بحث و بررسی قرار دادند و همچنین مقرر شد  آقای سید حامد عاملی  نسبت پیشرفت پروژه نمین همکاری های لازم را داشته باشند.

همچنین درجلسه دیروز ضمن اعلام نظر در روند اجرای پروژه و مشکلات اجرایی در سازمان آب، برق، گاز و. … و حمایت استاندار محترم اردبیل برای حل مشکلات مذکور به توافقات بسیار خوب  و تاثیر گذار در روند سرعت اجرای پروژه به نتیجه رسید. در ادامه جلسه بخش اعظم مشکلات که  سرعت پروژه را کند کرده بود مورد بررسی قرار گرفت  و شخص استاندار با نظر دیدگاه حل مشکل به منظور جذب سرمایه گذار و رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه نمین و ایجاد اشتغال از جمله راه اندازی کارخانه کریستال با نظر مساعد دستورات مساعدی صادر شد که  در آینده مصوب میشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *