گرد‌همایی مدیران مالی شرکت شاهد برگزار شد/ زبان مالی، زبان بیان مشترک همه بخش های مدیریتی

گرد‌همایی مدیران مالی شرکت شاهد برگزار شد/ زبان مالی، زبان بیان مشترک همه بخش های مدیریتی

به گزارش روابط عمومی شرکت شاهد،  گردهمایی مدیران مالی شرکت های تابعه شاهد با حضور سرپرست و اعضای هیئت مدیره این شرکت برگزار شد. در ابتدای نشست، محمدرضا سلیمی جهرمی با اشـاره بـه قوانین شرکتداری گفت : در قانون تجـارت اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ها بـه عنوان اشخاص پاسخگو و مسئول در برابر قانون تلقی می شوند. اما جایگاه مدیران مالی جایگاهی است کـه بـه صورت حقوقی درصورت لزوم مورد عتاب و خطاب خاص قرار می گیرد و اعمال اقدامات مدیران مالی می تواند به صورت مجزا، قابل بررسی، پیگیری و قابل پیگرد باشد.

سرپرست شرکت شاهد افزود : شرکت ها هرکدام در یک حـوزه تخصصـی فعالیت می‌کننـد و معمولاً هر شرکتی زبان متفاوتی دارد، اما زبان مالی زبان بیان مشترک همه بخش ها است و تمام فعالیت ها وقتی در حوزه مالی قرار می گیرد، تبدیل به اسناد و مدارک می شود و پس از ثبت برای همه قابل فهم است. وی ادامـه داد : بخش مالی مانند یک نخ تسبیح می ماند کـه تمام اجـزا و ارکان یک شرکت را به هم متصل و پیوند می دهد و از آن بالاتر این زبان مشترک برای بالادستی ها قابل فهم می باشد، که فعالیت ها و نتیجه اقدامات و ارزیابی یک شرکت را به صورت درست و واقعی با آن می توان سنجید.

بـه گفتـه سلیمی جهرمی، زبان واحد و مشترک نهادها، زبان مالی است که برای همه صاحبان سهام و هلدینگ ها قابل فهم است. سرپرست شرکت شاهد در باره هماهنگی هرچه بهتر شرکت ها درخصوص مسائل مالی اظهار کرد : هماهنگی ها از طریق این نخ تسبیح کلان در هلدینگ ها و خود شرکت ها بین اجزای شرکت باید کاملاً با هم هماهنگ و منطبق، در یک راستا قرار بگیرد. وی افزود : هماهنگی به صورت متمرکز در بستر سامانه واحد مالی که قابلیت پایش و رصد آن برای هلدینگ در سطح بالا وجود داشته باشد مقدور و قابل تحقق است.

در ادامه، رضا رفیق دوست، عضو هیئت مدیره شرکت شاهد ضمن تشکر از حضور همه همکاران مالی در دفتر مرکزی شرکت شاهد افزود : شرکت شاهد یک ساختار غیر خصوصی داشتـه است ولی بعد از حضور در بورس نوع مدیریتی که در آن اعمال می شود باید در ذهنیت ها تغییر کند. وی افزود : یکپارچگی مدیریتی یک ضرورت است و شما مدیران مالی در باطن مشاور مدیر و همچنین ناظر و معاضد مدیر و مستند ساز هستید.

همچنین حسین احمدی، دیگر عضو هیئت مدیره شرکت شاهد اظهار کرد: توجه داشته باشید، برای ما مهم بود که در شرکت های تابعه قبل از جلسه با مدیران عامل هلدینگ ها با مدیران مالی جلسه گذاشته شود تا اگر جایی قرار است تغییر و اصلاح ساختاری ایجاد بشود، در امور مالی انجام شود. وی ادامه داد : شما باید تحول را شروع کنید، برای مجموعه فکر کنید، نظم را ایجاد کنید و همچنین جلوی فساد را بگیرید. عضو هیئت مدیره شرکت شاهد همچنین خواستار رعایت امانتداری در حفظ امانات و صداقت در کارها شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *